Programació

8 de gener – 18 h. – Teatre l’Ateneu
Jordi Camins – “Els cicles climàtics. Un anar i tornar del fred a la calor”.
Ens trobem immersos en un escalfament global contundent, és només conseqüència de l’activitat humana o hi tenen a veure els cicles climàtics? Parlarem d’aquests cicles, de la seva durada, les causes que els generen, del passat, present i futur del clima i de les condicions de vida al nostre planeta, així com de la causa antròpica (l’acció de l’home).

15 de gener – 18 h. – Teatre l’Ateneu
Beatriz Escribano – “L’aigua com a font de problemes”
Al llarg de la història el recurs de l’aigua ha estat font de conflictes. Vers el segle XXV aC es va produir el primer conflicte armat conegut de la història per l’accés a l’aigua.

22 de gener – 18 h. – Teatre l’Ateneu
Salvador Cardús – “Es poden domesticar les xarxes socials?”
Cada vegada que apareix una nova tecnologia de les que afecten profundament les maneres de relacionar-nos es produeix una primera fase en la què són les tecnologies les que ens dominen. Però, és possible capgirar la relació, i acabar dominant-les nosaltres?

29 de gener – 18 h. – Teatre l’Ateneu
Annais Torres – “L’Abric Romaní: proper en l’espai, llunyà en el temps”.
Fa entre 75.000 i 40.000 anys, l’Abric Romaní formava part d’una de les rutes dels Neandertals, descobrirem la seva història.

5 de febrer – 18 h.  – Teatre l’Ateneu
Obra de teatre dels alumnes de l’Escola Pia – “Murmuris”
Una adaptació del musical de Dagoll Dagom, Mar i Cel, d’Àngel Guimerà, en què ens portarà a la reflexió i a l’autocrítica.

12 de febrer – 18 h. – Teatre l’Ateneu
Sergio Sayago – “Intel·ligència artificial i envelliment, dues revolucions en paral·lel?”
Aquesta xerrada reflexionarà sobre la intel·ligència artificial, l’envelliment i la gent gran. Es discutirà la joventut de la intel·ligència artificial, la necessitat d’una nova alfabetització digital relacionada amb els algoritmes, i alguns dels reptes i oportunitats que planteja el paradigma d’interacció conversacional.

19 de febrer – 18 h. – Teatre l’Ateneu
Eduard Estivill – “El dormir, font de salut”
Dormim per estar desperts, i estem desperts per poder dormir. Dormir poc, dormir malament o dormir massa, provoca malestar durant el dia i conseqüències en la salut. Com podem aconseguir un son reparador? El son és un hàbit, que el podem entrenar amb unes bones rutines, tot i així el podem espatllar amb agents externs que el poden pertorbar.

26 de febrer – 18 h. – Teatre l’Ateneu
Jaume Gabaldà – “Adrian Conan Doyle: El llegat de Sherlock Holmes”
Jaume Gabaldà Méndez. és especialista en A. C. Doyle i el seu entorn. Membre destacat de “Círculo Holmes”, entitat cultural amb seu a Barcelona, que vetlla per la difusió i l’estudi del famós detectiu a Espanya.​

4 de març – 18 h. – Teatre l’Ateneu
Dolors Comas – “La revolució de les dones en el segles XXI”
Recentment estem assistint a un veritable tsunami feminista, que s’expressa en les espectaculars manifestacions del 8 de març i del 25 de novembre, en les campanyes del #MeToo, en la indignació front les agressions sexuals i les violacions grupals i, molt més recentment, en el rebuig generalitzat a l’ostentació d’actituds masclistes com les que es produïren al final de la Copa Mundial Femenina de Fútbol.

7 de MARÇ – SORTIDA
Sortida al Teatre Tívoli a veure l’obra “Los Chicos del Coro”, Inscripcions a Fer Frans.

11 de MARÇ – 18 h. – Teatre l’Ateneu
Nil Mercader – “Retrat d’una família. Pastes la ideal”
Molts igualadins potser encara recorden amb nostàlgia aquells plats casolans preparats amb les pastes de cal Mercader conegudes amb el nom comercial de “La Ideal”, que durant gairebé un segle van estar presents en tantes taules d’arreu de Catalunya.

18 de març – 18 h. – Teatre l’Ateneu
LA GUINGUETA –Audició
La Guingueta neix a Igualada el 2014 i es consolida com a referent de la interpretació contemporània de l’havanera, la cançó de taverna i la cançó d’arrel tradicional. Els seus components són:
Diego Paqué, veu, guitarres, banjo, llaüt.
Salva Millera, veu, harmòniques i acordió diatònic.
Pere Regordosa, veu, guitarra i percussions fines.